L’Encontre Internacional de Música Experimental de Gràcia – Barcelona, més conegut com a Dispositiu LEM, inicia nova edició avui divendres amb un primer cap de setmana amb quatre concerts tan diferents com imprescindibles per als amants de les músiques sorprenents i arriscades. La mostra arrencarà amb teclats, guitarres, música amb objectes, sons singulars i misteriosos i una distopia sònica basada en l’obra de la poeta grega.
Inauguració de primera al Museu de la Música
El Museu de la Música de Barcelona és l’esài ecollit pel concert inaugural d’aquesta 29a edició del LEM. Serà aquest divendres 4 a les vuit del vespre i el protagonitzaran Slight Deform i el duet format per Pelayo Arrizabalaga i Eli Gras. Slight Deform és el nom del projecte conjunt de Clara Lai –teclats– i Ferran Fages –guitarra elèctrica–, amb què ja han tret tres discos onírics, ressonants i misteriosos. Pel que fa a Arrizabalaga i Gras, es tracta de dos dels músics més destacats de l’escena experimental peninsular. En el seu segon treball conjunt, ‘Áridos’, interpreten sonoritats amb instruments tradicionals, a més de discos alterats, per originar sonoritats inclassificables.
Dissabte 5 d’octubre
Aquest dissabte 5 a les set del vespre, el LEM farà la primera de les dues visites d’enguany a l’auditori del Centre Cívic La Sedeta. Començaran Kubaido la unió dels artistes residents del cicle, el duet catalanoislandès Fe Baido, amb la compositora i intèrpret japonesa Tomomi Kubo. Tot i l’absència de Pau Robert Martínez, al violoncel i els pedals de Björt Rúnarsdóttir s’hi afegirà Tomomi Kubo a l’Ondes Martenot, un dels primers instruments electrònics de la història.
A continuació serà el moment de l’artista i activista transfeminista Judit K.: presentarà ‘Safo.exe’, una experiència immersiva que és un relat distòpic i una abraçada a la bellesa de la poeta de Lesbos –en traducció al català d’Eloi Creus–, amb textos descontextualitzats en un entorn cyberpunk que vol celebrar-ne l’obra «des de la fi del món», amb sons «distorsionats i problemàtics» i poemes que reflecteixen segles de persecució per reflexionar sobre la convivència humà-màquina a l’era de la informació i l’algoritme.