TMB posa en marxa una campanya per prevenir els suïcidis a les estacions

septiembre 23, 2025
2 mins read

Els suïcidis moltes vegades són un dels temes tabús que no es visibilitzen, però existeixen i per tal de prevenir-los Transports Metropolitans de Barcelona ha posat en marxa una campanya de prevenció a les diferents línies del Metro de Barcelona.

Des de l’any 2021 i fins a l’agost del 2025 TMB ha registrat un total de trenta-una persones que s’han llevat la vida, en les instal·lacions del metro, i un total de noranta-una han tingut la temptativa de fer-ho, davant d’aquestes xifres, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) en col·laboració amb l’Ajuntament de Barcelona (Centre d’Urgències i Emergències Socials de Barcelona-CUESB i departament de salut mental), el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, el Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya i la Fundació Ajuda i Esperança, ha posat en marxa una iniciativa pionera per reforçar la prevenció dels suïcidis a les estacions de la xarxa de metro de Barcelona.

La campanya

Durant aquest setembre se n’han anat instal·lant un total de dues tipologies de cartells a les estacions que aniran adreçats, d’una banda, a les persones que baixen a l’andana i tenen intencions suïcides i d’altra a els usuaris que han presenciat un atropellament a l’estació. Els primers seran de color blanc, estaran situats a la cua de les andanes, al punt per on entra el tren a l’estació, i tenen com a objectiu dissuadir les persones que hagin pensat en el suïcidi. En el cartell hi apareixerà el lema: “Si vius una situació difícil, atura’t i truca” juntament amb el Telèfon de Prevenció del Suïcidi de Barcelona, el 900 925 555, i el 061 Salut Respon.

Els cartells blaus s’instal·laran als vestíbuls, al costat de les Cabines de Gestió de l’Estació, i aniran destinats a totes aquelles persones que hagin presenciat un atropellament. Hi apareixerà escrita la frase: “Has estat testimoni d’un atropellament? Si t’ha generat un impacte emocional i necessites ajuda, truca” i s’inclouran el telèfon 061 Salut Respon i el telèfon del CUESB (Centre d’urgències i emergències socials de Barcelona), el 900 70 30 30, per tal d’oferir ajuda psicològica a aquelles persones que hagin sigut testimonis d’un accident impactant al metro. Tant el 061, com el 900 925 555 i el 900 70 30 30 tots 3 són telèfons que estan disponibles les 24 hores al dia, els 365 dies de l’any. 

Aquests cartells ja es poden veure avui a l’estació de Guinardó I Hospital de Sant Pau i es col·locaran aquest mes de setembre a 11 estacions, dues de cada línia de la xarxa de metro, excepte a l’L1, on s’instal·laran a tres estacions. L’acció s’ha iniciat en el marc del dia mundial de la prevenció el suïcidi que se celebra demà 10 de setembre. 

Aquestes estacions han estat escollides les primeres perquè estiguin representades les diferents tipologies de la xarxa, ja que es provaran diferents espais on col·locar els cartells. Són les següents: Bellvitge, Santa Eulàlia i Espanya de l’L1, Passeig de Gràcia i Clot de l’L2, Maria Cristina i Montbau de l’L3, Guinardó / Hospital de Sant Pau i Verdaguer de l’L4 i Hospital Clínic i Verdaguer de l’L5. 

Número 25 Primavera 2026

Latest from Actualitat

Don't Miss

Nova edició del Festival Internacional de Cinema de les Persones Grans de Barcelona fins al 4 de juliol

El Festival Internacional de Cinema de les Persones Grans de Barcelona torna

Inscripcions a la nova programació de cursos i tallers per a la temporada 2026-2027 d’El Centre de Gràcia

A partir del proper 5 d’octubre al desembre de 2026, tornen els