Exposicions de la festa major, el mític envelat, la plaça de la Vila i els Gegants de Terrassa

agosto 9, 2025
2 mins read

Per la Festa Major de Gràcia no només podrem gaudir un any més de visitar amb família i veïns els 23 carrers que enguany participen sinó que també és un bon moment per conèixer una mica més de prop patromoni cultural i la història de la festa major a través de diverses exposicions que no ens podem perdre, en aquesta guia el TOT us explica quines són.

Exposicions 

L’envelat de la plaça del Sol a través dels seus programes

Del 8 al 21 d’agost, a la seu de la Fundació Festa Major de Gràcia, a l’Espai Albert Musons carrer Alzina, 9. Organitza: Taller d’Història i Fundació Festa Major de Gràcia.

Aquesta exsició ens vol donar a conèixer la història del mític envelat de la plaça del Sol que va estar en actiu des de 1908 a 1981 i que es va conbvertir en un símbol de festa major, va ser l’escenari de les estrelles” durant els anys 60 i 70, acollint els concerts de renom com el de Machín, Rita Pavone, Los Sirex, Los Mustangs, Los 5 latinos, Fórmula V, Nino Bravo, Camilo Sesto, Massiel, Tom Jones, Serrat o Lluís Llach. 

A la sala d’exposicions s’hi podrà escoltar els èxits dels grans cantants i artistes que van passar sobre l’escenari de l’envelat de la Plaça del Sol. Escanejant el codi QR que es trobarà a la sala, qui vulgui podrà endur-se a casa la llista de reproducció musical que s’ha preparat per a la ocasió i escoltar la llista completa a través d’Spotify. Gaudiu d’aquesta exposició produida pel Taller d’Història de Gràcia i creada amb el material cedit de l’arxiu personal de Francesc Franco. 

 25 anys guarnint/gaudint la Plaça.

Enguany se celebrà el 25è aniversari de festa major ininterrompuda a la plaça de la Vila, sent guarnida pels Castellers de la Vila de Gràcia. Gaudirem d’una exposició on recordarem els guarnits i les temàtiques d’aquesta comissió que fa festa al cor de la Vila de Gràcia. Lloc: Espai Albert Musons. Carrer Alzina, 9. Organitza: Castellers de la Vila de Gràcia i Fundació Festa Major de Gràcia.

De les 10 obres finalistes del 32è Concurs de Cartell i Imatge Gràfica de la Festa Major de Gràcia 2025,

Del 8 al 21 d’agost, a la seu de la Fundació Festa Major de Gràcia, a l’Espai Albert Musons: carrer Alzina, 9. Organitza: Fundació Festa Major de Gràcia.

Exposició: Els Geganters de Terrassa

La colla convidada dels Gegants de Gràcia a la Festa Major d’enguany amb els gegants, gegantons i capgrossos de la Vila de Gràcia. Del 18 al 21 d’agost, a l’Oratori de Sant Felip Neri de Gràcia, carrer del Sol 8, d’11.30 a 13.00 h i de 17.00 a 20.30 h. Organitza: Colla de Geganters de Gràcia.

Exposició: Els Moros i Cristians de Biar:

Exposició fotogràfica que cada any se celebra dins de les Festes de maig aquest petit poble valencià de l’Alt Vinalopó, de l’11 al 21 d’agost, al Centre de Cultura Popular de la Vila de Gràcia “La Violeta”, carrer Maspons 6, de dilluns a divendres de 17.00 a 00.00 h i dissabte i diumenge de 10.00 a 00.00 h. Organitza: Taller d’Història de Gràcia.

Número 25 Primavera 2026

Latest from Programació Espais

Don't Miss

Obertes les inscripcions al Concurs de Balcons, portalades i comerços guarnits 2026

Un any més la Fundació Festa Major de Gràcia obre el període

Pol Lupiáñez Ortega és el guanyador del Concurs de Cartell de la Festa Major 2026

La Fundació Festa Major de Gràcia ha presentat avui el cartell oficial