Comunicat de l’Associació Professional de Bars i Restaurants de Gràcia sobre la Festa Major 2020

Fotografia: D.R.

Des de l’Associació Professional de Bars i Restaurants de Gràcia han emès un nou comunicat en què l’entitat vol fer públic, la seva visió de la Festa Major de Gràcia d’aquests 2020. Per una banda com a veïns i comerciants des de l’entitat afirmen «que des de sempre hem secundat i gaudit de les nostres Festes d’agost. No obstant això, a causa de la situació actual del COVID19, opinem que permetre unes Festes amb decorats físics, encara que siguin petits i simbòlics i, encara que s’hagin publicitat com unes festes virtuals, produirà un «efecte crida», amb un augment indesitjat d’afluència de públic. Per aquesta raó opinem que això és completament contradictori amb els arguments que se’ns han donat com a excusa per a no atorgar les terrasses extraordinàries sol·licitades per la gran majoria dels nostres socis. Així doncs una vegada més, constatem tristament el doble discurs quant a l’hostaleria i els altres col·lectius del nostre barri».

Segons l’associació i després de fer una anàlisi de les dades que han pogut recopilar entre els establiments adherits, han confeccionat la següent taula i el següent anàlisi:

«L’aforament total amb la normativa vigent és de poc més de 1560 comensals, per als locals enquestats fins avui. Si extrapolem aquests percentatges al total dels locals de la Vila de Gràcia, arribem a la lògica conclusió que qualsevol afluència addicional al barri, a causa del possible «efecte crida» de la no cancel·lació de les festes i la reducció de l’aforament segons normativa COVID19, no podrà ser atesa pels espais segurs i regulats de l’hostaleria i s’abocarà als carrers generant cues per als serveis, i botellons espontanis. Asi també fer notar que si bé l’aforament total de les terrasses extraordinàries sol·licitades i denegades, de tota manera, no donaria proveïment però almenys descongestionaria els espais normalment saturats».

«Arran de l’oposició de la FAVB al decret d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, on s’estableixen «noves mesures d’ampliació de l’ús de l’espai públic de locals de restauració temporal i excepcional», amb arguments que considerem falsos i perillosos, culpant-nos per endavant de possibles rebrots de Covid, ens hem vist obligats a fer pública i oficial la nostra postura.
Si la no cancel·lació de les Festes de Gràcia arribés a provocar un rebrot i hem de tancar les nostres activitats, una vegada més, per decret com ho han fet amb els establiments d’oci nocturn, s’estarà posant en risc el lloc de treball d’almenys 500 famílies, sense parlar de l’efecte econòmic en cascada de proveïdors de tota mena, des de grans consorcis fins a cooperatives locals. Per tant, en cas de rebrot, serem part activa de la denúncia contra la Generalitat de Catalunya, PROCICAT, i ajuntament de Barcelona», conclou el comunicat de l’associació.